mandag 23. juli 2012

Storrengjøring

I dag tidlig sendte jeg en muntlig egenmelding fra meg selv privat til meg selv arbeid. Natt til søndag satte det seg i halsen og i dag har det sittet i hele kroppen, og jeg som har stappa i meg c-vitaminer gjennom kiwier, appelsiner, grapefrukt og sitron med honning fikk det likevel. Jeg sier som bror min: "det må ha skjedd en glipp." Men jeg får prøve å ta det med humør og se på det som en:

STORRENGJØRING

Det er aldri morsomt å være syk. Men prøv å se det hele fra den lyse siden.....

Hostingen gjør rent i lungene - omtrent som når man banker tepper.

Forkjølelsen fornyer slimhinnene i nesen - det er som å vaske kjøkkenveggene.

Feberen tar livet av bakterier - akkurat som grønnsåpen gjør rent på gulvet.

Frostriene kommer når man åpner vinduene så det blir gjennomtrekk.

Den manglende matlysten er som å rense ut alle gamle rester fra kjøleskapet.

Kamillete gjør rent. Etterpå kan man begynne på nytt igjen.

Hodepinen er all støyen man hører under denne storrengjøringen!

Fra boka: "Tenk om..." av Kristina Reftel


Så da er det vel bare å vente til storrengjøringen blir ferdig og håpe på at det blir reint og godt. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar