fredag 23. august 2013

En utgått skosåle..

...sa askeladden. Dem er det mange av her jeg bor og sko er en forbruksvare har jeg skjønt etter hvert. Sålene på eccosandalene mine f.eks. er revna fullstendig.  Men det var ikke det jeg tenkte dette innlegget skulle handle om selv om det kunne vært det. Nei, disse skosålene var en assosiasjon til fotballen vår for tida som også er ganske så "utgått". I otober i fjor hadde vi hyggelig besøk av Mie og familien hennes - mann, barn og foreldre. Av dem fikk vi en fotball, en fin rød en som det sto "Brann" og "Sparebanken Vest" på. Nå står det ikke det lenger p.g.a alle slag og spark den har fått det siste året.

Vi har noen jenter som også liker fotball og de spiller godt. Av og til tenker jeg at vi skulle hatt en talentspeider her, både blant jenter og gutter. Kanskje vi kan få det til nærmere jul når skolene slutter.

Ballen har sett sine bedre dager, men den er sikkert lykkelig over den jobben den har gjort blant ungene. Mye glede, latter og smil har den bidratt til, men også noen diskusjoner i kampens hete som seg hør og bør. I skrivende stund har pløsa inni forlatt sin plass inne i skinnet, men pløsa blir fremdeles brukt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar