søndag 13. mars 2016

Roxana

Da er fjoråret oppsummert og vi kan fullt og helt konsentrere oss om 2016. Det blir et spennende år. Jeg har reist tilbake til Norge, og Roxana og Secundino har det fulle og hele ansvaret for drifta av leksehjelpa i Bolivia. Jeg vet at de har kapasitet og vilje til å gjøre det bra, likevel er det en overgang for dem også at jeg nå befinner meg i Norge. Den 1. februar begynte et nytt skoleår i Bolivia og med det begynte vi også. For øyeblikket er det 42 barn og unge som kommer til leksehjelpa. Vi har ni ansatte, to damer på kjøkkenet, en psykolog, fem lærere og en alt-mulig-mann/bilmekaniker. Siden jeg har reist til Norge er det Roxana som tar over mange av mine arbeidsoppgaver. Det betyr større ansvar, mer arbeid og lengre arbeidsdager. I den forbindelse lurte jeg på om noen ville være med på å støtte lønna til Roxana. Hun kommer nå inn i en mer fast stilling og lønna hennes vil øke ganske kraftig. I forhold til kronekursen vi har nå vil gjennomsnittslønna hennes bli rundt 2800 NOK pr måned, inkludert den ekstra lønna i desember som myndighetene krever. Jeg vet om mange i Norge som er glad i Roxana, at hun er en flott person og har mange gode kvaliteter. Hun gjør en utmerket jobb hos oss i Bolivia. Hun har mange gode tanker og brenner for å jobbe mer med relasjonen mellom foreldre og barn og at foreldrene skal ta større ansvar for barna sine. Gjennom å støtte hennes lønn vil dere også støtte barna og familiene hun ønsker å jobbe med. Roxana har hatt en ekstrem tøff oppvekst selv og vet hva det vil si å ha det vanskelig.

De som ønsker å bidra til lønn til Roxana, kan enten gi meg beskjed via mail, på facebook eller skrive en melding på fakturaen. 
TAKK!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar