søndag 25. mars 2012

fornying

Ja, da sitter jeg her på mitt rom og ser ut i mørket etter en lang dag. Rommet mitt er nesten tomt, bare senga og skrivepulten står igjen. Gardinene reiste, klesskapet reiste, bordet og stolene likeså, tvn står her, men bordet det stod på har reist. Tinga har ikke reist så veldig langt, bare ca 50 m., men likevel er det noe vemodig. Jeg har bodd her i snart fire år, på et rom som har fyllt seg stadig mer og mer og nå var det i grunnen fullt. Det rommet jeg kommer til er litt mindre, men jeg skal få meg kontor og mange av tinga som var i dette rommet kommer til å flytt inn dit. Det blir deilig å skille av arbeidet med privat. Til og med eget bad skal jeg få meg nå, og så trenger jeg ikke lenger bli våt av regnet når jeg må dit. Idag ble første malingstrøket gjort på kontoret, kanskje det trenger et strøk til og i alle fall må taket males. Veggene blir lyseblå og taket blir hvitt, så skal jeg ha en skrivepult, en del hyller med bøker og materiell og et bord og noen stoler slik at psykologen kan jobbe avskjerma med de ungene hun trenger og slik at jeg kan ta inn foreldre eller personalet og vi kan prate uforstyrra. Rommet jeg har bodd i til nå skal bli rom for de under skolealder i kombinasjon med et bibliotek. Et rom til å leke i, spille spill, legge puslespill, ha eventyrstund, lesestunder og andre ting. Alt skal selvsagt ikke foregå på en gang, men jeg ønsker meg et rom alle kan bruke, bli glade i og lære noe annet enn bare skolelærdom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar