søndag 8. februar 2015

Høyt opp i lia!

I dag dro jeg og tre til på besøk til en familie som bor langt oppe i lia her. Vi kjørte bil i omtrent 10 min. så gikk vi oppover fjellsia i rundt 15 min. Ungene har lang skolevei som de går hver dag, i tillegg til matvarer o.l som de må bære fra veien og opp til huset. Folk fra fjella er vant til å gå.

Prateplassen ute på gårdsplassen under treet i skyggen.
Jentene har forholdsvis lyst brunt hår, normalt er sort. Det betyr at de er underernærte. Håret trenger også vitaminer.
 Hadde de kunnet levd av utsikten har jeg tenkt mange ganger, ....
 Det er ikke store huset de har til 10 personer.
Denne jenta hadde jeg lyst til å ta med meg, dusje henne og gi henne mat.
 Siste skudd på stammen, en liten gutt inntulla  som de pleier med de små. Så håper vi virkelig at det blir den siste også.
 Rableblokk og tegnesaker fra Norge til de under skolealder.
 
Leking med voksne er stas her også.
 Dette er en familie som lever i stor fattigdom, de har åtte unger (ikke syv som jeg skreiv i forrige blogginnlegg).  

Smilet er uansett ikke langt unna.

 Klesvask.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar