fredag 6. januar 2012

Med retning Bolivia

Godt nytt år til dere alle.
Enda sitter jeg her i Norge og venter på snøen. Likevel hadde jeg en skitur i dag, min første for sesongen, min første på kunstig snø og min første med grønne lier ved siden av løypene. Det var en snodig opplevelse, men deilig selv om ryggen verka litt. I morgen blir det nok andre deler av kroppen som verker regner jeg med.
Det er kveld og jeg sitter og ser på tv hos naboen, selv om jeg sitter i mitt hus - de har visst en stor skjerm der inne. Når jeg ikke ser på tv hos naboen så tenker jeg på reisa jeg har foran meg, med retning Bolivia. Onsdag morgen bærer det av sted. Det skal bli godt å komme fram nå, men gleder meg ikke til selve reisa. Først toget til Gardermoen - ønsker meg avganger til flere byer i Europa fra Torp - det hadde spart meg for flere timer i reise. Så til Frankfurt hvor de ikke har noe speisiell innbydende flyplass, der må jeg vente i over seks timer. Etter det bærer det over havet - Atlanterhavet - gjennom natta. Natta hvor jeg bare lengter etter å få sove slik at jeg slipper å kjenne på kløe i beina, stikking i rompa, vond rygg og stiv nakke. Når jeg kommer fram til Sao Paulo blir alt så meget bedre og jeg ser enden, men enda mangler noen flyturer, først til Acuncion i Paraguay - hvor flyplassen er en morsom liten rundkjøring. Der skal jeg vente i tre timer og får da sikkert tid til å ta noen runder der. Da er det Bolivia neste og siste stopp. Mitt kjære Bolivia.
Jeg har pakka litt de siste dagene, en koffert og en sekk i tillegg til håndbagasjen. Jeg har fått en del ting av flere av dere som jeg tar med meg til ungene, en juice-maskin, puslespill, andre spill, duploklosser, klær, engelskbøker, bøtter, spader og lego. Jeg gleder meg til å vise det fram og bruke det sammen med ungene. I tillegg er det mange som støtter oss økonomisk - enda fler enn før og det er jeg veldig glad for. Det gir oss muligheter til å fortsette dette arbeidet som så mange familier ønsker og trenger.
Selv om reisa virker lang så ønsker jeg meg besøk i tida framover. Regner med å være der i over et år før jeg kommer til Norge igjen og da kan det være muligheter for noen besøk fra Norge. For reisa er veldig spennende for den som tar den for første gang, og dersom man virkelig vil noe så er ikke en slik reise noe å hefte seg med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar