onsdag 15. februar 2012

Oppvåkning 2

Bare for å fortsette Lene sitt siste innlegg på bloggen ved siden av, så har vi andre måter å våkne opp på også. Jeg våkner som regel av meg selv mellom seks og halv sju, da ser jeg lyset som kommer inn vinduet over døra. Jeg hører hanene som galer og fuglene som synger. Fuglene begynner å synge rett før dagslyset begynner å skinne. De ser ikke lyset,de bare kjenner at nå er dagen i emming. Det er et kor av fugler hver morgen nå og det er deilig å høre på. Dersom jeg ikke hører fuglene synge så er det regnet på taket som overdøver dem eller får dem til å synge litt mindre.
Etter fuglesang og evt regn begynner jeg å høre stemmer, rolige stemmer som nettopp har våkna. Så litt skramling med kjeler og av vann som renner i krana på gårdsplassen. Noen går i døra til badet og noen ringer på porten. Fra kl. seks om morgenen kan det godt ringe noen på porten, for da vet de at folk er hjemme. Etter det igjen kan det godt bli helt stille og jeg kjenner at nå er det på tide å stå opp. Da sitter folka på bruket enten å spiser frokost mens de ser nyheter eller de har begynt å jobbe på et eller annet eller at de har reist av gårde tidlig for å handle. Så begynner dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar