tirsdag 27. august 2013

5-års bursdag

I går fyllte "Dråpen" fem år. Den 26. august 2008 begynte vi med rundt 15 unger og tre ansatte. I dag har vi 54 unger og 11 fast ansatte i tillegg til noen streifere innimellom, som f.eks. en ekstra på kjøkkenet enkelte dager og ei som er lege og som kommer for å kontrollere ungene tre ganger i året. Det har skjedd veldig mye på disse fem årene. I februar tenkte jeg på at det var fem år siden jeg kjøpte tomta, da var den nesten tom og jeg tenkte at her er det mange muligheter. Nå er tomta omtrent fyllt opp av bl.a. klasserom, bad, ballbane, sandkasse og bilverksted. I tillegg er det en liten plass der vi kan dyrke litt grønnsaker og poteter. Jeg kan vel også nevne at den opprinnelige tomta er delt opp i to der jeg har den minste delen med et lite hus til meg selv. Jeg håper vi har gjort det bra disse årene, valg vi har tatt som vi ønsker å bygge videre på i årene som kommer. Valg er vanskelige, men vi har prøvd å tenke framover, hva ungene og ungdommen kan dra nytte av og hva som kan gi varige verdier til hver enkelt av de som kommer innom. Så jeg håper vi kan drive og utvikle oss i mange år fremover.
I dag la vi skolebøkene til sides og bare hatt det fint sammen. Her kommer noen bilder fra dagens bursdagsfeiring



Noen ville ha påfyll.

Katt og mus


Våt svamp sendes over hodet til den bakerste i rekka, der tømmes den i et fat.


Noen ble da våte i hodet.
 
God hjelp er godt å få


Venner må man være

Ert i en skje i munnen


Bursdagssang og kake til slutt.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar