mandag 24. desember 2012

God jul

Da er jula kommet. Ungene i "Dråpen" har sommerferie og vi håper alle vil få oppleve noe ekstra i forbindelse med julehøytiden.
Jeg skal feire jul sammen med "min bolivianske familie" som bor her sammen med meg og noen andre venner. Vi blir 14 med stort og smått, kalkun til middag i kveld i mitt nye hus med gardiner i 25 % av vinduene. Men jeg sier som i sangen, "det ble jul alikevel".

Fattigdommen tar ikke ferie, folkens. Det er ikke helt enkelt å feire jul med god mat og gode venner i slike omgivelser. Vi har familier som bare må se på andre som handler og spiser god mat. Sigurd Hoel har skrevet en sang jeg kom på i går. Et vers går omtrent slik (husker ikke alt helt ordrett):

"Men er det sant at dei som bur i svolten kring vår jord. Er Gud som menneske da vet vi og at du er stor. Når svoltens her fra land til land bryt opp og krev ei anna verd, vil vi forstå med vår forstand kva for en mektig Gud du er."

Vi har en mektig Gud som er med oss hvem vi enn er, hvor vi enn er og hva vi enn gjør i livet vårt.

Ønsker alle en riktig fin og velsignet julehøytid.
Hilsen store og små i "Dråpen"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar