torsdag 6. desember 2012

Språkforvirring

Språket kan gå litt i surr av og til. Jeg er ingen rikt språklig utstyrt person fra fødselen av, men det funker. Så har jeg vært litt på etterskudd med regnskapet en stund, på det meste bortimot tre måneder, ikke avskrekkende mye, men nok til at jeg går og tenker på det. Når jeg gjør regnskap må jeg ha ro rundt meg, litt tid på meg og ikke for mange ting i hodet av andre ting som skulle vært gjort. Så for et par - tre uker siden følte jeg meg klar, jeg satte av tid og begynte. Og her en dag var jeg der jeg ville være. Så sa jeg til meg selv: "Yes, nå er jeg al dia". Og videre "nå er jeg up to date". Så tenkte jeg, hva heter det egentlig på norsk? Så sa jeg til meg selv: "Jeg er a jouer", men det heter jo ikke det heller på norsk (det var et forsøk på å skrive fransk). Så tre dager etter kom jeg på at jeg kan jo si at jeg er "i rute".  Det er ikke helt enkelt dette her med språk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar