søndag 24. mars 2013

Hjemreise og strikking

Om to måneder, den 23. mai, setter jeg meg igjen på flyet med kursen mot nord og gamlelandet. Det skal bli godt å se igjen havet, familien, venner og oppleve en ny sommer i Norge. Jeg blir i rundt to måneder, men mye skal skje før den tid her hos oss. Vi driver bl.a. og strikker for tida. I fjor begynte vi med håndarbeid for foreldrene. En ettermiddag i uka har vi samlest for å gjøre og lage ulike ting. Vi begynte med å bake kaker slik at foreldrene selv kan lage bursdagskake til ungene sine. For som ei mor sa: "Vi vet aldri hva de kjøpte kakene inneholder og de er ikke alltid så gode heller. Det er bedre å gjøre det selv." Etter det er det noen som har sydd juleduk og nå er det strikking det går på. Oppmøte har vært ganske variabelt, men jeg tror vi har satt i gang noe som er bra for dem, selv om det tar tid å komme inn i nye rutinene. Vi strikker skjerf, halser, luer og andre ting i ulike former, farger og fasonger som jeg skal ta med til Norge, så håper vi å få litt avkastning på det. Vi bruker et garn som er podusert i Bolivia, 100 % alpakka, mykt, godt og varmt. Det meste av overskuddet går til den som strikker og den resterende delen går direkte til ungene gjennom "Dråpen".
Under ser dere noen av modellene vi har gjort.


Men mye skal skje den tida jeg er i Norge også;
Lørdag den 1. juni arrangerer vi årsmøte i "Dråpen" og håper at flest mulig har muligheten til å komme. Det vil foregå på et bedehus i Stokke, på ettermiddagen. Nærmere opplysninger, innkalling og informasjon vil bli sendt ut rundt en måned i forveien.
Flere datoer er ikke fastsatt enda for oppholdet mitt, men jeg regner med å reise en del både litt nordover og litt lenger nordover i tillegg til rundt der jeg holder til i Stokke i Vestfold. Jeg gleder meg både til å treffe mange av dere og til å fortelle siste nytt fra "Dråpen" i Bolivia.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar