mandag 21. september 2015

reise

I dag reiste grågåsa og i morgen reiser jeg. I dag så jeg grågåsa i sin velkjente plog på vei sørover. Skvaldrende flyr de for å oppmuntre hverandre. Jeg har lest at de som flyr lenger bak i plogen sparer noe slikt som 70 % energi i forhold til den som ligger først i plogen. Ganske fantastisk.
Takk for et fint opphold i Norge. Jeg har truffet mange, men jeg rakk dessverre ikke alle. Takk til alle dere som har solgt kalendere og takk til dere som har kjøpt. Takk for pratestunder og takk for fjellturer. Takk for regnvær og takk for sol. Takk for det  å kunne føle meg hjemme og takk for det å kunne lengte til Bolivia. Takk for arbeidet dere gjør sammen med meg.
Ønsker dere alle en fin høst, ta vare på dere selv og deres nærmeste.
I morgen reiser jeg rundt halve jordkloden, Det tar nesten 44 timer denne gangen med en natt i Sao Paulo i en god seng. Det er en lang reise, likevel er vi mennesker i samme verden, I bunn og grunn er vi så like, selv om vi er forskjellige, akkurat som jeg og naboen min, vi er like og vi er forskjellige. Sånn er det bare. Så ønsker jeg at vi også kan ta vare på noen som ikke er oss så nære, de som ikke bor i nabolaget, men kanskje enda lenger unna.  De har akkurat de samme behova, ønskene og drømmene som oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar