søndag 19. juni 2011

brrrrrrrrr....

det er vinter, kaldt og tørt. Nå jeg gleder meg til den friske, frodige norske sommeren. Den 12. juli setter jeg meg på flyet og reiser mot nord, kvelden etter lander jeg på Gardermoen. Jeg blir i Norge fram til den 12. januar og kommer til å jobbe en del mens jeg er der. Noen har skrevet til meg og sagt at de kommer på besøk til Bolivia denne sommeren, dere er hjertelig velkommen hit, ring meg på tlf. 76407027 når dere kommer. Dersom jeg har reist til Norge, ringer dere til Secundino på tlf. 76401076.
Det er snart vinterferie på skolene for ungene, men her vil vi holde på som vanlig dagene tirsdag, onsdag og torsdag, men med litt uvanlige aktiviteter. Vi har tenkt oss en dag på den lokale fotballbanen og spille turnering, så en dag med matematikk på forskjellige måter, så en dag med språk og en dag med bygging av verdier. Hvor lenge vinterferien kommer til å vare, vet vi ikke enda - det kommer an på kulda - så resten av dagene får vi planlegge etter hvert.
Til uka er det varslet "paro" - som betyr "stopp"- for transportarbeiderne på mandag. Konsekvensen blir at lærere og noen elever ikke kommer seg på skolen, som igjen betyr at ingen trenger å gå på skolen. Tirsdag er fri p.g.a. nyttårsaften til aymarafolket og ny fridag på torsdag p.g.a. "Corpus Cristi," - som betyr "Kristi Kropp" - en katolsk helgedag.

2 kommentarer:

  1. Hei Toril! Beklager så mye! Jeg kom plutselig på at jeg hadde jo sagt at jeg skulle komme innom deg da jeg var i Bolivia. Dagene fløy avgårde sammen med ungene, så jeg fikk ikke tid til halvparten av det jeg tenkte jeg ville gjøre. Men det viktigste for meg var hvertfall å besøke Villa PorVenir, og det fikk jeg gjort! Håper du har det bra og at det går bra med dine unger! :D Neste gang jeg er i Bolivia, skal besøk på la Gotita prioriteres! Dios te bendiga!

    SvarSlett
  2. Så du kjem heim ein tur ja.
    Er nok godt for dine å få sjå deg av og til..
    God vinterferie!! og ikkje minst Norgesopphald :-)
    klem

    SvarSlett